Izvorni znanstveni članak
ULOGA RAVNATELJA U PROCESU VOĐENJA USTANOVE
Marija Karačić
; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, Hrvatska
*
Ankica Bitunjac
; Dječji vrtić Latica
* Dopisni autor.
Sažetak
Suvremena ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje smatra se mjestom kvalitetnog
življenja, ravnopravnog sudjelovanja i zajedničkog učenja djece i odraslih. Svrha promjene odgojno-obrazovne prakse ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja je promišljanje i osuvremenjivanje prakse te unaprjeđenje njezine kvalitete kako bi dijete u toj ustanovi dobilo temelje za svoje cjeloživotno učenje, odnosno kako bi odraslo u osobu koja će znati aktivno istraživati i kritički razmišljati te aktivno sudjelovati u socijalnoj i društvenoj zajednici. Cilj ovog istraživanja je analizirati promjene koje je ravnateljica vrtića Latica u Garčinu unijela u organizaciju i vođenje ustanove te ispitati kako su te promjene utjecale na kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa i profesionalni razvoj odgajateljica. Kroz intervjue s odgajateljicama, istražuje se u kojoj mjeri te promjene doprinose ostvarivanju postavljenih ciljeva vrtića, kao i njihovom osobnom i profesionalnom rastu. Dobiveni rezultati ukazali su na to da ravnatelji poduzimaju niz akcija koje idu u prilog razvoju profesionalnih kompetencija i odgojitelja i ravnatelja. Suvremeno vođenje ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja teži ka demokratskom i distributivnom stilu vođenja, što ulogu ravnatelja čini kompleksnom i potiče ga na cjeloživotno učenje.
Ključne riječi
kvaliteta; motivacija; promjena; rani i predškolski odgoj i obrazovanje; zajednica
Hrčak ID:
320931
URI
Datum izdavanja:
22.9.2024.
Posjeta: 138 *