Izvorni znanstveni članak
OBILJEŽJA RADA STUDENTSKIH SAVJETOVALIŠTA IZ PERSPEKTIVE STRUČNIH DJELATNIKA
Valentina Šipuš
orcid.org/0000-0001-6162-7956
; University of applied sciences Ivanić- Grad, Croatia
Marina Milić
orcid.org/0000-0002-2310-641X
; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Studijski centar socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U politikama visokog obrazovanja važna je socijalna dimenzija obrazovanja kojom se želi postići što veća dostupnost i priuštivost obrazovanja te što veća stopa završavanja studija u redovitom roku, s posebnim naglaskom na osobe koje dolaze iz podzastupljenih skupina u visokom obrazovanju. Ovi se ciljevi ostvaruju preko različitih mjera od kojih je jedna i podrška kroz usmjeravanje i savjetovanje. U studentskim savjetovalištima pružaju se usluge akademskog, karijernog i psihološkog savjetovanja koje pomažu studentima u rješavanju izazova i problema s kojima se studenti susreću tijekom razdoblja studiranja te ih usmjeravaju na uspješan i pripremljen izlazak na tržište rada. U Hrvatskoj se zadnje desetljeće značajnije razvija sustav podrške i savjetovališta na visokim učilištima. Cilj rada je prikazati obilježja rada savjetovališta iz percepcije djelatnika savjetovališta te predstaviti preporuke za unaprjeđenje rada savjetovališta. Podatci su prikupljeni putem polustrukturiranih intervjua te su podvrgnuti tematskoj analizi. Rezultati istraživanja pokazali su iznimnu važnost postojanja savjetovališta na visokim učilištima: sve je veća potražnja za uslugama savjetovališta uslijed veće osviještenosti studenata o mogućnostima i koristi od savjetovanja i usmjeravanja te heterogenosti studentske populacije. Rad donosi i preporuke za unaprjeđenje postojeće prakse: povećati dostupnost savjetovališnih usluga studentima, pokrenuti koordinaciju rada studentskih savjetovališta, osigurati dodatna ulaganja u materijalne i ljudske resurse savjetovališta te poticati kvalitetan i profesionalan rad savjetovališta. Zaključno: rezultati ukazuju na ključne izazove sustava formalne podrške studentima dajući smjernice koje u budućnosti mogu doprinijeti poboljšanju prakse.
Ključne riječi
socijalna dimenzija obrazovanja; savjetovanje; studentska savjetovališta
Hrčak ID:
321543
URI
Datum izdavanja:
23.9.2024.
Posjeta: 200 *