Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.54478/ers.33.46.7
Pouzdanost i valjanost testova za mjerenje agilnosti u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture
Filip Sinković
orcid.org/0000-0003-2724-4390
; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
*
Krešimir Hrg
orcid.org/0009-0005-5590-9179
; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
*
Dario Novak
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Praćenje i vrednovanje agilnosti kod djece školske dobi pruža vrijedne uvide u razvoj njihovih motoričkih vještina. To naglašava važnost razumijevanja teorije mjerenja, kao i dva najvažnija kriterija za procjenu kvalitete: pouzdanost i valjanost. U skladu s time, cilj ovog rada je napraviti sustavan pregled literature kako bi se utvrdilo koji su testovi agilnosti najprikladniji za korištenje u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnim i srednjim školama. Analiza metrijskih karakteristika bazirala se na već standardnim i poznatim mjernim instrumentima kao što su Illinois test agilnosti, Pro-Agility test (5-10-5), T-Test agilnosti, 5-0-5 test agilnosti, ali i Test prenošenje pretrčavanjem, koji je dio CROFIT normi i već je godinama dio nastave tjelesne i zdravstvene kulture u Republici Hrvatskoj. Na temelju analize, odmah je vidljivo kako svi navedeni testovi imaju visoku pouzdanost i valjanost te su kao takvi primjenjivi u nastavi TZK, no ipak su nešto značajnije vrijednosti dobivene kod testova T-Test agilnosti i Illinois Test agilnosti, dok Pro-Agility Test (5-10-5), 5-0-5 Test i Test prenošenja pretrčavanjem imaju nešto veću varijabilnost u rezultatima. Ovi podaci mogu poslužiti kao temelj za daljnja istraživanja i razvoj novih mjernih instrumenata prilagođenih specifičnim potrebama populacije. Također, na temelju ovih podataka, nastavnici tjelesne i zdravstvene kulture mogu bolje odabrati odgovarajuće testove za procjenu i poboljšanje agilnosti kod djece.
Ključne riječi
nastava, praćenje, vrednovanje, razvoj, mjerni instrumenti
Hrčak ID:
321574
URI
Datum izdavanja:
4.11.2024.
Posjeta: 172 *