Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 2 (16), 2008.
Izvorni znanstveni članak
CJELOŽIVOTNO UČENJE I PROMJENE U ŠKOLOVANJU
Nikola Pastuovi.
Sažetak
U radu se opisuje koncept cjeloživotnog učenja i njegov razvoj
tijekom druge polovine dvadesetog stoljeća. Navode se značenja drugih srodnih koncepata kao što su kontinuirano obrazovanje, permanentno obrazovanje i povratno obrazovanje. Posebno se prikazuju pojedini oblici cjeloživotnog učenja – formalno obrazovanje, neformalno obrazovanje, informalno obrazovanje i iskustveno učenje – s pomoću kojih se ostvaruje koncept cjeloživotnog učenja. Prikazuju se glavne konceptualne implikacije cjeloživotnog učenja na promjenu razumijevanja obrazovanja kao školovanja i tradicionalnog shvaćanja da je obrazovanje namijenjeno samo djeci i mladima. Navode se i obrazlažu kvantitativne i kvalitativne promjene u osnovnom i srednjem školstvu
koje su u funkciji realizacije koncepcije cjeloživotnog učenja.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; oblici cjeloživotnog učenja; rekonceptualizacija školovanja; individualizacija nastave; razredna nastava
Hrčak ID:
29568
URI
Datum izdavanja:
28.11.2008.
Posjeta: 22.996 *