Prethodno priopćenje
Vrijednosti u luksuznom ugostiteljstvu – što klijenti traže i očekuju?
Boris Marjanović
orcid.org/0000-0002-1132-6079
; Istarsko veleučilište u Puli, Pula, Hrvatska
David Košara
; Istarsko veleučilište u Puli, Pula, Hrvatska
Maja Dugandžić
; Istarsko veleučilište u Puli, Pula, Hrvatska
Sažetak
Ovaj rad pruža uvid u vrijednosti koje se nude u luksuznom ugostiteljstvu. Luksuzni brendovi definiraju se karakteristikama poput ekskluzivnosti, inovacije i visoke kvalitete, naglašavajući emocionalne vrijednosti kao što su hedonizam i nezaboravna iskustva. Luksuzno ugostiteljstvo usklađuje se s ovim načelima, ističući ekskluzivnost i prestiž te nudeći obogaćujuća iskustva koja prioritetno zadovoljavaju emocionalno ispunjenje. Kroz analizu literature, ključne tematike i kritičku analizu ustanovljeno je da emocionalne vrijednosti dominiraju u luksuznom ugostiteljstvu, pri čemu su usluge poput concierge-a usmjerene na pružanje bezbrižnih iskustava i zadovoljstva. Ove vrijednosti duboko rezoniraju s potrošačima luksuza koji traže hedonističke užitke i personaliziranu uslugu. Funkcionalne vrijednosti nisu zanemarive, ali nisu dominantne u odlučivanju; visoka kvaliteta usluga se očekuje i zahtjeva od luksuznih brendova. Također, utvrđeno je da razumijevanje omjera emocionalnih i funkcionalnih vrijednosti može poboljšati oblikovanje luksuznih ugostiteljskih usluga te efikasnost komunikacijskih aktivnosti usmjerenih na zadovoljenje potreba gostiju u tom sektoru. Rad potkrepljuje postojeće znanje o luksuznoj domeni, ali i ukazuje na mogućnost kvantifikacije značaja funkcionalnih i emocionalnih vrijednosti luksuznih usluga u ugostiteljstvu.
Ključne riječi
luksuzno ugostiteljstvo; brend; funkcionalne vrijednosti; emocionalne vrijednosti
Hrčak ID:
321725
URI
Datum izdavanja:
25.10.2024.
Posjeta: 81 *