Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.33.3.01

Uloga socijalnih i osobnih normi domicilne djece u predviđanju stavova prema vršnjacima izbjeglicama

Nikolina Stanković orcid id orcid.org/0000-0002-1064-2694 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska *
Dinka Čorkalo Biruški orcid id orcid.org/0000-0002-2954-4349 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Margareta Jelić ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Antonija Vrdoljak orcid id orcid.org/0000-0002-0463-9501 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 274 Kb

verzije

str. 345-365

preuzimanja: 52

citiraj


Sažetak

Dokazano je da norme predviđaju razne međugrupne
ishode među djecom. Provedeno je kvantitativno istraživanje
s domicilnom djecom u Hrvatskoj (N = 184) koja prethodno
nisu imala kontakt s vršnjacima izbjeglicama, kako bi se
ispitala uloga percipiranih socijalnih normi i osobne norme u
predviđanju međugrupnih ishoda. Rezultati regresijske
analize pokazuju kako percipirane nastavničke i vršnjačke
norme te osobna norma o kontaktu s vršnjacima
izbjeglicama značajno predviđaju opću evaluaciju, socijalno
prihvaćanje i namjeru kontakta s djecom izbjeglicama.
Rezultati također pokazuju da učiteljske norme bolje
predviđaju stavove, dok vršnjaci imaju važniju ulogu u
predviđanju namjere ponašanja. Ovi nalazi imaju važne
implikacije za nastavnike i kreatore politika, posebno s
obzirom na sve veće raznolikosti u hrvatskim školama.

Ključne riječi

stavovi prema izbjeglicama; socijalne norme; osobna norma; međugrupni odnosi; djeca izbjeglice

Hrčak ID:

322303

URI

https://hrcak.srce.hr/322303

Datum izdavanja:

12.11.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 218 *