Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rsp.v31i2.31
Usporedba financijske pismenosti: je li generacija Z nadmašila milenijalce u financijskim pitanjima?
Ana Pavković
orcid.org/0000-0003-0567-7558
; APhD, obrt za savjetovanje i ostale usluge, Zagreb, Hrvatska
*
Mihovil Anđelinović
orcid.org/0000-0003-2061-0693
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Domagoj Mišević
; Hrvatska poštanska banka d.d., Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Razumijevanje financija ključno je za donošenje informiranih odluka te za osiguranje financijske stabilnosti. Stoga je financijsko obrazovanje integrirano u većinu obrazovnih programa, a mladi danas sve više samostalno traže takav sadržaj. Naše prvo istraživanje o financijskoj pismenosti provedeno je 2016. godine na 1 600 studenata koji su bili dio generacije Y ili milenijalaca, iz različitih akademskih područja. Cilj ovog istraživanja je odrediti razine financijske pismenosti i njene determinante među 1 600 studenata generacije Z koji su ispitani u 2022. godini i usporediti te rezultate s onima dobivenim od milenijalaca 2016. godine. U tu svrhu, razvili smo jedinstvenu mjeru financijske pismenosti, temeljenu na podacima prikupljenim putem anketnog upitnika koji je korišten i u 2016. i 2022. godini. Istraživanje koristi potpuno usporedivi slučajno odabrani proporcionalno stratificirani uzorak. Rezultati ukazuju na porast razine financijske pismenosti među generacijom Z koja nadmašuje milenijalce. Istraživanje sugerira da na njihovu financijsku pismenost utječu drukčiji faktori od onih koji su utjecali na milenijalce.
Ključne riječi
financijska pismenost; milenijalci; generacija Z; studenti; anketa; SEM
Hrčak ID:
326157
URI
Datum izdavanja:
19.12.2024.
Posjeta: 0 *