Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi44204

Kantova teorija označavanja u Kritici moći suđenja – semiotika kao estetika

Aneli Dragojević Mijatović orcid id orcid.org/0009-0002-9673-2259 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Sveučilišna avenija 4, HR–51000 Rijeka
Aleksandar Mijatović ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Sveučilišna avenija 4, HR–51000 Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 370 Kb

str. 293-310

preuzimanja: 29

citiraj


Sažetak

U radu se iz Kantova suda ukusa nastoji izvesti teorija znaka. Kantovo uvođenje moći suđenja kao posredničkog područja između spoznaje i djelovanja, prirode i slobode, dovodi se u vezu s Lockeovom teorijom semiotike. Sudovi ukusa sastoje se od znakova, tvoreći govorni čin »X je lijepo«. Time se estetika uspostavlja kao semiotika, pa je predikat »je lijepo« znak koji označava bez pojmova. Stoga normativnost lijepoga kao znaka nije pojmovna, već proizlazi iz zajednice. Međutim, i ta zajednica nije uspostavljena unaprijed, već se izvodi iz usuglašavanja oko suda ukusa.

Ključne riječi

Immanuel Kant; estetika; semiotika; sud ukusa; znak; zajednica

Hrčak ID:

327510

URI

https://hrcak.srce.hr/327510

Datum izdavanja:

7.11.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 112 *