Izvorni znanstveni članak
Čakavština u splitskim osnovnim školama
Petra Božanić
orcid.org/0000-0002-7132-5940
; Odsjek za hrvatski jezik i književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu
Sažetak
U radu se razmatra zastupljenost zavičajnoga idioma u školskim kurikulima dvadeset i osam osnovnih škola na području Grada Splita u vidu izvannastavnih i projektnih aktivnosti. Provedeno je istraživanje mješovitoga karaktera. U prvome dijelu istražuje se omjer zastupljenosti navedenih aktivnosti na skupnoj i pojedinačnoj razini. Također se promatra zastupljenost aktivnosti s obzirom na razinu obrazovanja, dakle razrednu i predmetnu nastavu. Podatci se uspoređuju s postojećim istraživanjem o zastupljenosti izvannastavnih sadržaja u otočnim školama kako bi se izveli zaključci o uključivanju jezičnozavičajne sastavnice u većoj urbanoj sredini i manjim mjestima. Drugi dio istraživanja obuhvaća analizu metodičkoga oblikovanja zastupljenih aktivnosti. Dobiveni podatci upućuju na potrebu za dodatnim naporima u očuvanju i promicanju zavičajnih idioma.
Ključne riječi
nastava hrvatskoga jezika; školski kurikul; zavičajni idiom
Hrčak ID:
330175
URI
Datum izdavanja:
25.2.2025.
Posjeta: 487 *