Politehnika i dizajn, Vol. 12 No. 3, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2024-12-3-03
ANALIZA PARAMETARA KVALITETE PRIJENOSA INFORMACIJA U UMJETNIČKOM PODRUČJU
Martina Hajdek
orcid.org/0000-0001-5377-0357
; Sveučilište u Zagrebu, Grafički fakultet, Getaldićeva 2, 10000 Zagreb, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
U današnjem digitalnom dobu, gdje vizualni sadržaji poput slika i videa postaju dominantan oblik komunikacije, prezentacije zauzimaju središnje mjesto u prenošenju informacija i ideja. Kako bi se istražila njihova učinkovitost, provedeno je istraživanje usmjereno na ispitanike iz umjetničkog područja, s ciljem razumijevanja njihovih specifičnih potreba i očekivanja u kontekstu vizualne komunikacije. U sklopu istraživanja analizirani su ključni elementi prezentacije, poput estetskog dojma, jasnoće sadržaja, upotrebe boja, tipografije i kompozicije, kao i njihov utjecaj na razumijevanje i memoriranje informacija. Rezultati istraživanja ukazali su na važnost prilagodbe vizualnih elemenata ciljanoj publici. Analiza odgovora omogućila je definiranje kriterija za vrednovanje prezentacija u cjelini, pri čemu su jasnoća i kreativnost izdvojene kao ključni faktori. Dobiveni podaci pružaju korisne smjernice za buduće kreiranje prezentacija koje ne samo da učinkovito prenose informacije, već i zadovoljavaju visoke estetske standarde publike iz umjetničkog područja. Ovo istraživanje naglašava važnost balansiranja funkcionalnosti i vizualne privlačnosti u prezentacijama kako bi se osigurala njihova maksimalna učinkovitost u prijenosu informacija.
Ključne riječi
prijenos informacija; prezentacija; umjetničko područje
Hrčak ID:
330607
URI
Datum izdavanja:
14.1.2025.
Posjeta: 62 *