Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.22522/cmr202501105

Razvoj osobnog brenda na primjeru Zlatka Dalića

Marija Lubina ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Božo Skoko orcid id orcid.org/0000-0002-4028-7128 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Dejan Gluvačević orcid id orcid.org/0000-0002-4960-648X ; Sveučilište Algebra Bernays, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 198 Kb

str. 62-79

preuzimanja: 146

citiraj


Sažetak

Rad se bavi fenomenom osobnog brendiranja na primjeru Zlatka Dalića, aktualnog i ujedno
najuspješnijeg izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, analizira elemente koji čine Dalićev
osobni brend te istražuje njegov utjecaj na imidž hrvatske nogometne reprezentacije.
Metodologija rada temelji se na kvalitativnom pristupu, koristeći polustrukturirane dubinske
intervjue sa sportskim novinarima, sportskim stručnjacima i stručnjacima za brendiranje te predstavnicima
Hrvatskog nogometnog saveza. Glavni nalazi otkrivaju da je Dalićev brend izgrađen
oko vrijednosti poput poniznosti, domoljublja, zajedništva i obitelji, koje su u skladu s njegovim
javnim i profesionalnim identitetom. Također istraživanje pokazuje da je Dalićev brend značajno
pridonio poboljšanju imidža reprezentacije i jačanju podrške javnosti, uz doprinos boljoj povezanosti
reprezentacije i Saveza s različitim navijačkim skupinama diljem Hrvatske, ali i promociji
Hrvatske u svijetu. Njegov komunikacijski stil je iskren i emotivan, konkretan i neposredan, a
u svome ponašanju i izjavama Dalić osjeća puls nacije te pozicionira reprezentaciju kao simbol
nacionalnog identiteta. U profesionalnom dijelu, kod donošenja odluka je pošten, jasan u
svojim očekivanjima, prizeman, skroman i stabilan te takvu energiju prenosi na igrače, što su
odlike dobrog lidera. Zahvaljujući takvom pristupu pridonio je homogenizaciji reprezentacije i
psihološkoj stabilnosti, što se zrcali kroz upornost i postizanje rezultata čak i u trenucima kad
se to čini nemogućim. Autori smatraju kako su Dalićeva strateška komunikacija i usklađenost
osobnih vrijednosti s profesionalnom ulogom, ključni za izgradnju otpornog i utjecajnog brenda
koji pozitivno utječe na hrvatsku nogometnu kulturu i imidž zemlje u međunarodnom kontekstu.

Ključne riječi

osobni brend; brendiranje; nogomet; Zlatko Dalić

Hrčak ID:

331638

URI

https://hrcak.srce.hr/331638

Datum izdavanja:

2.6.2025.

Posjeta: 267 *