Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22522/cmr202501107

Gdje je nestao sadržaj? Trivijalizacija predsjedničke debate u naslovima news portala

Silvija Vuković orcid id orcid.org/0000-0002-5722-8562 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 706 Kb

str. 98-115

preuzimanja: 137

citiraj


Sažetak

Ovo istraživanje analizira medijsko izvještavanje o predsjedničkoj debati održanoj 23. prosinca
2024., s fokusom na odnos suštinskih i trivijalnih okvira u naslovima tekstova. Analiza obuhvaća
naslove četiriju najčitanijih hrvatskih news portala (Index.hr, 24sata.hr, Jutarnji.hr i Dnevnik.hr)
tijekom 23. i 24. prosinca, kada je izvještavanje bilo najintenzivnije. Kombinacijom kvalitativne i
kvantitativne analize sadržaja identificirani su elementi kroz koje se svaki od okvira manifestira,
te je potvrđena snažna dominacija trivijalnih okvira (87 posto) nad suštinskima u izvještavanju o
debati. Istraživanje pokazuje i da su se kandidati najčešće prikazivali kroz sukobe i gafove. Rad
problematizira pretjeranu dominaciju trivijalnog u izvještavanju o političkim događajima, te se
naglašava potreba za balansom između suštinskih i trivijalnih elemenata kako bi se osigurala
kvalitetna politička diskusija.

Ključne riječi

predsjednička televizijska debata; online mediji; predsjednički izbori 2024./2025.; trivijalizacija politike; izvještavanje o politici

Hrčak ID:

331640

URI

https://hrcak.srce.hr/331640

Datum izdavanja:

2.6.2025.

Posjeta: 263 *