Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/9xn31cwd6y

Crtice o Muzičkom biennaleu Zagreb i novoj glazbi u časopisu Sovetskaja muzyka (1961-1991)

Magdalena Marija Meašić orcid id orcid.org/0009-0008-8713-3549 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 264 Kb

str. 137-151

preuzimanja: 53

citiraj


Sažetak

Ovo istraživanje stremi rekonstruirati i kontekstualizirati stavove i mišljenja o Muzičkom biennaleu Zagreb prezentirane u časopisu Sovetskaja muzyka u razdoblju od začetka festivala 1961. do 1991. godine. Cilj je ovog rada omogućiti uvid u sovjetsku percepciju Muzičkog biennalea i ondje zatečenih glazbenih avangardnih kretanja ponajprije na temelju izvješća sovjetskih muzikologa i skladatelja, a zatim i izvedenoga sovjetskog repertoara. Iako uska, ova nam tema indirektno ukazuje i na dinamiku kulturnog i glazbenog transfera između dviju država, hladnoratovska politička previranja, ali i na vrlo oprezne stavove sovjetskih muzikologa, glazbenika i kulturnih djelatnika u pristupu novoj glazbi čak i u okolnostima popuštanja kulturno-političkih i umjetničkih okova u doba nakon Staljinove smrti – doba kulturne liberalizacije i »politike otapanja« Nikite Hruščova.

Ključne riječi

Muzički biennale Zagreb; Socijalistička Republika Hrvatska; Sovjetski Savez; Sovetskaja muzyka

Hrčak ID:

334240

URI

https://hrcak.srce.hr/334240

Datum izdavanja:

30.7.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 160 *