Prethodno priopćenje
Od pojma slike grada do pojma opće slike krajolika
Oleg Grgurević
Sažetak
Pokušavajući objasniti pojam vizualne slike u našoj svijesti,
možemo ustvrditi da je ona uvijek subjektivan odraz objektivne
stvamosti, ne samo u smislu vizualnih senzacija, već i u smislu
širih spoznaja prostora oko nas.
Zamisao duhovne spoznaje u obliku slike određenoga gradskog
prostora najpotpunije je u svojim radovima obradio Kevin Lynch
definirajući pojam slike grada. Istratujući problem spoznaje naše
okoline, koja zemljopisno obuhvaća šire i raznolikije prostore nego što je u užem smislu grad, David Stea postavlja konceptualnu tezu gradbenih elemenata vizualne slike i oblikuje pojam mentalna mapa.
U oblikovanjU vizualne slike širih zemljopisnih prostora, znatnije
nego pri oblikovanjU slike grada, sudjeluje komponenta
duhovnosti. Oblikovanjm slike krajolika u našoj svijesti oblikuje se i naš određeni stav prema njoj, pa možemo govoriti i o njezinoj estetskoj kvaliteti. Skup racionalnih prostomih elemenata, zajedno s iracionalnom komponentom, rezultira vizualnim dojmom - slikom. Slike zemljopisnih područja malokad su vizualizirane kao jasne, povezane cjeline. Pretežito je to niz nepovezanih, "krnjih" slika ili pak kolatna slika načinjena od elemenata različitih lokacija "maglovito" povezanih u vizualnu impresiju odnosno sliku određenog kraja, koju možemo obilježiti sintagmom opća slika krajolika.
Ključne riječi
Hrčak ID:
30767
URI
Datum izdavanja:
30.6.1994.
Posjeta: 3.417 *