Izvorni znanstveni članak
KORELATI PRILAGODBE STUDIJU TIJEKOM PRVE GODINE
Katica Lacković-Grgin
; Filozofski fakultet, Zadar
Izabela Sorić
; Filozofski fakultet, Zadar
Sažetak
Na uzorku studenata Filozofskog fakulteta u Zadru izvršena su
dva ispitivanja: na početku studija i nakon godinu dana studiranja.
Cilj istraživanja bio je provjeriti jesu li stilovi suočavanja
mjereni upitnikom CISS Endlera i Parkera stabilne dispozicije te
kakva je njihova povezanost s indikatorima pozitivne i negativne
prilagodbe studiju kao i s ranije identificiranim osobnim i okolinskim
prediktorima prilagodbe. Rezultati su potvrdili stabilnost triju
stilova suočavanja: suočavanja usmjerenog na problem, suočavanja
usmjerenog na emocije i suočavanja izbjegavanjem. Pri
tome je najstabilnije suočavanje usmjereno na emocije. Pokazalo
se da niti jedan stil suočavanja nije povezan s indikatorom pozitivne
prilagodbe studiju, tj. sa zadovoljstvom uspjehom na prvoj
godini. Indikator negativne prilagodbe, tj. procjena stresnosti prve
godine, povezan je negativno sa suočavanjem usmjerenim na
problem i pozitivno sa suočavanjem usmjerenim na emocije. Samopoštovanje
je povezano i s pozitivnom i s negativnom prilagodbom
studiju kao i sa stilovima suočavanja usmjerenih na
problem i na emocije. Narav te povezanosti ukazuje na moderatorsku
ulogu samopoštovanja.
Ključne riječi
Hrčak ID:
31608
URI
Datum izdavanja:
30.6.1997.
Posjeta: 3.334 *