Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KONATIVNE I EMOCIONALNE KARAKTERISTIKE MATEMATIČKI NADARENE I PROSJEČNO SPOSOBNE DJECE

Vlasta Vizek-Vidović ; Filozofski fakultet, Zagreb
Vesna Vlahović-Štetić ; Filozofski fakultet, Zagreb
Lidija Arambašić ; Filozofski fakultet, Zagreb
Melanija Slaviček ; Osnovna škola "I. Cankara", Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 8.198 Kb

str. 619-634

preuzimanja: 3.803

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je usporediti matematički nadarene i prosječno
sposobne učenike četvrtog razreda osnovne škole prema
sljedećim konativnim i emocionalnim karakteristikama: moti- ,
vaciji za učenje matematike, situacijskom interesu za učenje matematike
tijekom nastave, matematičkoj anksioznosti, samopoštovanju
vezanom za školsko postignuće i atribuciji uspjeha i neuspjeha
u matematici. Skupina matematički nadarenih učenika (N=31)
identificirana je na temelju procjene učitelja, uratka u Standardnim
progresivnim matricama i Numeričkom testu iz B-serije, kao i
uratka u testu znanja iz matematike. Drugu skupinu djece sačinjavali
su učenici prosječnih sposobnosti iz tri odjeljenja u kojima
nije bilo matematički nadarene djece (N=85). Dobiveni rezultati
pokazali su da sljedeće varijable najbolje razlikuju dvije skupine
djece: atribucija uspjeha motivaciji i aktivnosti te vanjskim razlozima,
intrinzična orijentacija, atribucija neuspjeha sposobnostima i
osobinama ličnosti te vanjskim razlozima i matematička anksioznost.

Ključne riječi

Hrčak ID:

31666

URI

https://hrcak.srce.hr/31666

Datum izdavanja:

30.6.1997.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.231 *