Izvorni znanstveni članak
KONATIVNE I EMOCIONALNE KARAKTERISTIKE MATEMATIČKI NADARENE I PROSJEČNO SPOSOBNE DJECE
Vlasta Vizek-Vidović
; Filozofski fakultet, Zagreb
Vesna Vlahović-Štetić
; Filozofski fakultet, Zagreb
Lidija Arambašić
; Filozofski fakultet, Zagreb
Melanija Slaviček
; Osnovna škola "I. Cankara", Zagreb
Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti matematički nadarene i prosječno
sposobne učenike četvrtog razreda osnovne škole prema
sljedećim konativnim i emocionalnim karakteristikama: moti- ,
vaciji za učenje matematike, situacijskom interesu za učenje matematike
tijekom nastave, matematičkoj anksioznosti, samopoštovanju
vezanom za školsko postignuće i atribuciji uspjeha i neuspjeha
u matematici. Skupina matematički nadarenih učenika (N=31)
identificirana je na temelju procjene učitelja, uratka u Standardnim
progresivnim matricama i Numeričkom testu iz B-serije, kao i
uratka u testu znanja iz matematike. Drugu skupinu djece sačinjavali
su učenici prosječnih sposobnosti iz tri odjeljenja u kojima
nije bilo matematički nadarene djece (N=85). Dobiveni rezultati
pokazali su da sljedeće varijable najbolje razlikuju dvije skupine
djece: atribucija uspjeha motivaciji i aktivnosti te vanjskim razlozima,
intrinzična orijentacija, atribucija neuspjeha sposobnostima i
osobinama ličnosti te vanjskim razlozima i matematička anksioznost.
Ključne riječi
Hrčak ID:
31666
URI
Datum izdavanja:
30.6.1997.
Posjeta: 6.231 *