Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

USMENA KNJIŽEVNOST U HRVATSKIM OSNOVNOŠKOLSKIM ČITANKAMA ZA VIŠE RAZREDE

Andrijana Kos-Lajtman ; Učiteljski fakultet u Zagrebu - Podružnica u Čakovcu, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 758 Kb

str. 296-309

preuzimanja: 7.168

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 832 Kb

str. 394-409

preuzimanja: 888

citiraj


Sažetak

U radu se istražuje status usmene hrvatske književnosti u našim osnovnoškolskim čitankama za više razreda na dvije razine – na razini «čistih» narodnih tekstova te na razini tekstova pisane književnosti koji uspostavljaju specifi čne interferencijske procese s usmenom književnošću. Kod tekstova narodne književnosti utvrđivali smo brojnost te kakva im je žanrovska i dijalektalna pripadnost. Kod tekstova pisane književnosti s evidentnim procesima interferencije, osim brojnosti, nastojali smo utvrditi u čemu se sastoje dodiri te, osobito, koja ime je funkcija. Pri tome smo se rukovodili okvirnom raspodjelom koja razlikuje šest najčešćih funkcija interferencije. Među zaključcima do kojih je istraživanje dovelo ističe se uvid u nedovoljnu disperzivnost spomenutih funkcija u našim čitankama, osobito što se tiče relativno slabe zastupljenosti one vrste tekstova koji, zahvaljujući interferiranju usmenih i pisanih poetičkih modela, postižu ludizam te tzv. novu bajkovitost, dvije recepcijski najatraktivnije funkcije.

Ključne riječi

usmena i pisana književnost; procesi interferencije; čitanke; funkcije interferencije

Hrčak ID:

34796

URI

https://hrcak.srce.hr/34796

Datum izdavanja:

29.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 9.122 *