Poslovna izvrsnost, Vol. 2 No. 2, 2008.
Pregledni rad
SAJMOVANJE KAO NAJPOGODNIJI MARKETINŠKI INSTRUMENT MALIH I SREDNJIH PODUZEĆA
Vesna Cvitanović
orcid.org/0000-0001-7638-3093
; Zagrebački Velesajam, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Na sajmovima se uz optimalne troškove ostvaruje kontakt s ciljnom tržišnom publikom (s postojećim klijentima i potencijalnim poslovnim partnerima). Sajmovi su najefikasniji u demonstraciji prisutnosti na tržištu te u osiguravanju razmjene i prikupljanju informacija. Mala i srednja poduzeća koriste sajamski nastup za brže stvaranje svojih robnih marki i na taj način potrebnu prepoznatljivost na tržištu. Ostvarenje ovog poslovnog cilja nameće se prioritetnim u uvjetima oštre konkurencije i naglašenog trenda globalizacije. Sajmovi su, za mala i srednja poduzeća, mjesta gdje mogu najlakše doći do povratnih informacija od klijenata i gdje mogu kvalitetno izvršiti procjenu svoje konkurencije. Na sajmovima Zagrebačkog Velesajma unatrag desetak godina, evidentan je porast udjela malih i srednjih poduzeća u ukupnom broju izlagača. Ovaj trend je blag, ali konstantan. Unatoč razvoju tehnologije i promijenjenim tržišnim uvjetima privređivanja, sajmovi će i narednih godina zadržati svoj položaj vodeće međunarodne poslovne i informacijske platforme od posebnog značaja za razvoj malih i srednjih poduzeća.
Ključne riječi
mala i srednja poduzeća; sajmovi kao medij; prezentacije i demonstracije; predstavljanje; direktni kontakti; eventi; konvencije; sajamska industrija
Hrčak ID:
38551
URI
Datum izdavanja:
30.12.2008.
Posjeta: 3.603 *