Izvorni znanstveni članak
Strah od stranog jezika i razumijevanje slušanjem kod monolingvalnih i bilingvalnih učenika engleskoga kao stranoga jezika
Jelena Mihaljević Djigunović
orcid.org/0000-0002-9430-7526
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vladimir Legac
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Rad analizira rezultate istraživanja straha od jezika i razumijevanja slušanjem u učenju
engleskoga kao stranoga jezika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 56 monolingvalnih
i 56 bilingvalnih učenika osnovne škole. Rezultati potvrđuju statistički značajan viši
stupanj straha od jezika kod monolingvalnih nego kod bilingvalnih učenika u svim trima
fazama kao i statistički značajan viši stupanj razumijevanja slušanjem kod bilingvalnih nego
kod monolingvalnih učenika. Ustanovljena je statistički značajna negativna povezanost
između straha od jezika u svim fazama i uspjeha u učenju engleskoga kao stranog jezika
u obje ispitivane grupe.
Ključne riječi
strah od stranoga jezika; bilingvizam; razumijevanje slušanjem; engleski kao strani jezik
Hrčak ID:
40456
URI
Datum izdavanja:
26.5.2009.
Posjeta: 4.182 *