Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STRANOJEZIČNA ZNANJA I VIŠEJEZIČNA KOMPETENCIJA NAKON SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA

Irena Horvatić Čajko ; Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 623 Kb

str. 97-111

preuzimanja: 3.153

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 766 Kb

str. 255-271

preuzimanja: 1.123

citiraj


Sažetak

Članak predstavlja rezultate istraživanja koje se bavi ispitivanjem mišljenja studenata prve godine studija o poznavanju stranih jezik nakon završene srednje škole i o snalaženju u korištenju prvim i drugim stranim jezikom. Ispituju se dva čimbenika utjecaja na snalaženje u stranom jeziku − trajanje učenja i korištenje jezikom u izvannastavnom kontekstu. Statističkom su analizom ispitani stavovi o utjecaju predznanja materinskog jezika (L1) i prvoga stranog jezika (L2) na učenje drugoga stranog jezika (L3). Utvrđena je signifi kantna korelacija između povezivanja L1 i L2 s L3 i svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika, s jedne strane, te između povezivanja jezika i uloge nastavnika u poticanju višejezičnosti, s druge strane. Srednja pozitivna korelacija utvrđena je također između svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika te uloge nastavnika. Zaključuje se da postoji potreba za intenzivnijim teoretskim i praktičnim razmatranjem mogućnosti metodike i didaktike trećih jezika u okviru stranojezične nastave i nastave materinskoga jezika.

Ključne riječi

jezična svjesnost; materinski jezik (L1); metodika i didaktika višejezičnosti ili trećih jezika; prvi strani jezik (L2); stranojezična znanja; svjesnost o učenju stranih jezika višejezičnost drugi strani jezik (L3)

Hrčak ID:

40819

URI

https://hrcak.srce.hr/40819

Datum izdavanja:

23.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.576 *