Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Zemlja planina

Thomas Bauer ; Sveučilište u Beču


Puni tekst: hrvatski pdf 507 Kb

str. 111-118

preuzimanja: 391

citiraj


Sažetak

Dovoljno dugo je medijska pedagogija u Austriji bila – u teoriji i didaktici
uvijek iznova usmjerena na organizacijske uzorke njemačkoga govornog stručnog
diskursa – jedan između spoznaja empirijsko-analitičkog medijskog istraživanja,
kritički-normativno usmjerene znanosti o komunikacijama i pragmatski
usmjerene znanosti o odgoju (intencionalan socijalizacijski rad) određen diskurs
o kratkoročnim i dugoročnim djelovanjima medija (vertikalna dimenzija) i njihova
straha od difundiranja (rastapanja) u individualne i kolektivne životne arhitekture
(stajališta, držanja, provođenje svakodnevice i životne kulture – horizontalna
dimenzija). Tijekom rastuće lingvističke, ali i akademske propustljivosti u jednoj
sve više povezanoj i umreženoj Europi čovjek se može nadati da će provincijska
oholost (praktična medijska pedagogija kao kulturno distanciranje od austrijskog
dnevnog lista «Krone») također postati anegdota kao i izrezivanje «za mlade
nepodobnih» scena iz fi lmova. Možemo se samo nadati da će se na njezinome
mjestu razviti medijsko-pedagoški diskurs, koji će s jedne strane otvoriti pogled
za mogućnosti medijski posredovane socijalne prakse, dok će s druge strane
posredovati između obitelji, škola, znanosti i obrazovne politike.17
Osim toga bi prije svega i postavljanje problema medijske pedagogije
moralo biti integrirano u teoretsku i akademsku znanost o komunikacijama. Da li
je (austrijska) znanost o komunikacijama spremna na to, ne ovisi samo o dobroj
volji i katkada zamašnoj uviđavnosti ljudi koji rade studijske programe, nego na
kraju o složenosti teoretskih programa koji se trenutačno koriste. Univerzalnoteoretski
predstavljene platforme diskursa, koje se u europskom kontekstu
razvoja obrazovanja tu i tamo razvijaju, počele su se zaustavljati i u Austriji. U
tom smislu je zemlja planina – upravo zbog toga – zemlja (kulturnog) uspona. Na
kraju čovjek dostiže puno mjesta s vidikom (promatračnice), što je – ne samo za
medijsku pedagogiju – dobitak.

Ključne riječi

medijska pedagogija; fobije; kultura; društvo; komunikacije

Hrčak ID:

41353

URI

https://hrcak.srce.hr/41353

Datum izdavanja:

1.3.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.066 *