Filozofska istraživanja, Vol. 29 No. 2, 2009.
Izvorni znanstveni članak
Igra – put k multidimenzioniranom mišljenju. Na tragu filozofije za djecu
Bruno Ćurko
; Institut za filozofiju, Zagreb, Hrvatska
Ivana Kragić
; Zadar, Hrvatska
Sažetak
Johan Huizinga u svojoj knjizi Homo ludens tvrdi kako civilizacija proizlazi i razvija se u igri i kao igra. Ona jest jedna od ljudskih karakteristika, ljudski obred, a služi za rekreaciju, zabavu, ali i učenje. Može li se onda dobro usmjerenom igrom razvijati ljudsko mišljenje? Cilj programa filozofije za djecu jest uvježbavanje multidimenzioniranog mišljenja. Po Mathew Lipmanu multidimenzionirano mišljenje jest cjelina koja se sastoji od kritičkog, kreativnog i skrbnog mišljenja. Program filozofije za djecu usmjeren je i prema predškolskoj i osnovnoškolskoj populaciji. Radi toga je u programu neizbježna igra kao put k razvitku multidimenzioniranog mišljenja. U radu ćemo prikazati i nekoliko igara usmjerenih k uvježbavanju umnih sposobnosti koje se koriste u programu filozofije za djecu.
Ključne riječi
igra; homo ludens; filozofija za djecu; multidimenzionirano mišljenje; program Mala filozofija
Hrčak ID:
41409
URI
Datum izdavanja:
21.7.2009.
Posjeta: 8.969 *