Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RODITELJSKO ZADOVOLJSTVO ŠKOLOM I STAV PREMA PROMJENAMA U ŠKOLSTVU: ULOGA RODITELJSKIH ULAGANJA I OČEKIVANIH POSLJEDICA PROMJENA

Jelena MARIČIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Vlado ŠAKIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Renata FRANC ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 222 Kb

str. 625-648

preuzimanja: 1.734

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada jest upoznati odrednice roditeljskoga
zadovoljstva školstvom, kao i odrednice njihova općeg stava o
potrebnim promjenama u školstvu. Rad se temelji na podacima
3558 majki i 989 očeva djece iz 49 osnovnih škola u Republici
Hrvatskoj, uključenih u projekt "Vrednovanje eksperimentalne
provedbe Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda
(HNOS-a)" kao kontrolnih škola. Roditelji u prosjeku iskazuju
blago opće zadovoljstvo školstvom te zapažaju relativno veliku
potrebu za promjenama. Opće zadovoljstvo školom u najvećoj
se mjeri može predvidjeti na temelju stavova o postojećem
školskom sustavu, potom nekih sociodemografskih značajki
obitelji te najmanje na temelju aspekata roditeljskih ulaganja u
obrazovanje njihove djece. Opći stav prema potrebnim
promjenama u najvećoj se mjeri može predvidjeti na temelju
očekivanih promjena, potom stavova o postojećem školskom
sustavu, raznih oblika roditeljskih ulaganja te najmanje na
temelju sociodemografskih značajki obitelji. Nalazi upućuju na
potrebu da se dublje upoznaju razlozi roditeljskoga
(ne)zadovoljstva i stava o potrebnim promjenama te da se više
poštuju roditeljski stavovi, kako bi se uz njihovu suradnju
uspješnije provele potrebne promjene.

Ključne riječi

osnovnoškolska djeca; obrazovanje; roditeljsko zadovoljstvo; roditeljska uključenost; promjene u obrazovanju

Hrčak ID:

42590

URI

https://hrcak.srce.hr/42590

Datum izdavanja:

30.10.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.253 *