Izvorni znanstveni članak
RAZLIKE U INTERESIMA I STAVOVIMA O SADRŽAJU PREDMETA TJELESNE I ZRAVSTVENE KULTURE (TZK) U ODNOSU NA ŠKOLSKI USPJEH
Katarina Runjić
; Učiteljska akademija Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj istaživanja bio je utvrditi povezanost između interesa za sadržaje iz nastavnog predmeta TZK i općeg uspjeha na završetku školske godine kao i završne ocjene iz predmeta TZK iz prethodnog razreda. Eksperiment je bio proveden u obliku anonimne ankete, koja je sadržavala pitanja o općem školskom uspjehu, o uspjehu iz tjelesnog odgoja i interesima za sadržaje TZK, na uzorku od 300 učenica iz zagrebačkih gimnazija. Odgovori su podvrgnuti faktorskoj analizi, analizi varijance i diskriminativnoj analizi. Faktorskom analizom utvrđeno je da su aktivnosti iz TZK prema odgovorima identificirane u latentnom prostoru kao pet međusobno nezavisnih faktora. Analizom varijance i diskriminativnom analizom utvrđeno je da odnosi između interesa za sportske sadržaje i općeg uspjeha nisu značajni. Analizom odnosa između interesa za sportske sadržaje i ocjene iz predmeta TZK, dobivena je značajna diskriminativna funkcija, koju su najbolje definirali odgovori: vježbe na spravama, skokovi i vježbe na tlu, a nešto slabije ostale aktivnosti. Razlikama interesa najviše su pridonijeli odgovori učenica sa slabijom ocjenom.
Ključne riječi
interesi; sadržaji TZK; uspjeh
Hrčak ID:
43427
URI
Datum izdavanja:
30.6.2005.
Posjeta: 2.498 *