Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ENERGETSKA EFIKASNOST U HOTELSKOJ INDUSTRIJI – PUT U KORPORATIVNO GRAĐANSTVO

Damir Pavlović


Puni tekst: hrvatski doc 208 Kb

str. 155-179

preuzimanja: 6.502

citiraj

Puni tekst: engleski doc 204 Kb

str. 155-179

preuzimanja: 6.742

citiraj


Sažetak

Sažetak

Komoditizacija je riječ koja izaziva vrlo neugodan osjećaj kod svih velikih hotelskih brand-ova u svijetu te ju doživljavaju kao veliku prijetnju. Ona ističe cijenu kao dominantan kriterij u odabiru kako odredišta tako i hotela od strane potencijalnih gostiju. Kvaliteta i brand su sigurno u opasnosti, te se nameću opravdana pitanja izbora mogućih rješenja. Između ostalog, moramo tražiti rješenje u smanjenju ulaznih triškova gdje god je to moguće.
Jasno je da inicijalna osvještenost i organizacijska postavka obećavaju dobro snalaženje i iznalaženje najboljih rješenja. Već kod gradnje hotela vodimo računa o izolaciji, dovoljno dnevnog svjetla, segmentaciji energetskog napajanja prema prioritetima, stranama svijeta, katnim kontingentima, izboru energetskog napajanja, osjetilnoj automatici i td. Pravi voditelj održavanja ili tehničke službe dobro zna terminski plan za praćenje energetskih utrošaka, brine se za uredno vođenje servisne kartoteke kompletne hotelske opreme brine se za redovne periodične preglede i u skladištu ima najvažnije potrošne dijelove (remenje i sl.). Postoji bezbroj tehničkih trikova za smanjenje energetskih troškova no valja ih selektivno tretirati i primjeniti ne spuštajući razinu kvalitete i zadovoljstva gosta. Čak šta više, iskoristimo prigodu i diskretno promičimo naše aktivnosti kod gostiju te im pažljivo imputirajmo osjećaj naše brige i za okoliš i za bolju perspektivu kalkulacije cijene koju plaćaju.
Na kraju, ostaje nam odabrati ili kreirati efikasne alate i obrasce za evaluaciju poduzetih aktivnosti i mjera u ostvarenju našeg cilja. Vodeći računa o energiji, činimo dobro svima, odnosno ponašamo se kao dobri građani u ovom slučaju dobri korporativni građani. Pojam korporativno građanstvo koristi se za ponašanje u kojem organizacija pokazuje osjetljivost i odgovornost prema klijentima, zaposlenima, dioničarima i vlasnicima, široj društvenoj zajednici i okolišu. Pojednostavljeno, to je ponašanje „dobrog građanina“.

Ključne riječi

energetska efikasnost; isplativost; energetske uštede; održavanje; period povrata

Hrčak ID:

43435

URI

https://hrcak.srce.hr/43435

Datum izdavanja:

16.11.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 14.945 *