Jezikoslovlje, Vol. 10 No. 1, 2009.
Izvorni znanstveni članak
Paremija u pisanoj javnoj komunikaciji u hrvatskome i engleskome jeziku
Draženka Molnar
orcid.org/0000-0002-4512-7270
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku
Sažetak
Poslovice su jezične minijature kojima se shematiziraju konkretna iskustva i izriču
životne istine. S obzirom na njihovo porijeklo, za očekivati je da će se poslovice
češće pojavljivati u usmenoj komunikaciji. Međutim, poslovice se i njihove modifikacije
kao retoričko i sredstvo stilizacije vrlo često pojavljuju i u pisanim tekstovima.
Cilj ovoga rada jest na korpusu koji će se sastojati od pisanih tekstova (novinskih
izvješća i komentara, grafita, itd.) najprije istražiti u kakvim se vrstama
tekstova pojavljuju izvorne i modificirane poslovice, tko su emitenti tih paremija,
a zatim i kakav se pragmatički učinak njima želi postići. Naša je pretpostavka da
će se poslovice i njihove modifikacije češće pojavljivati u komentarima kao sredstvo
postizanja ironije, sarkazma i humornog učinka.
Ključne riječi
paremija; modifikacija; pragmatički učinak; metafora; stilizacija; pisana javna komunikacija
Hrčak ID:
43495
URI
Datum izdavanja:
18.11.2009.
Posjeta: 3.076 *