Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Jezično i iskustveno znanje učenika u zadacima čitanja na engleskom kao stranom jeziku

Renata Šamo


Puni tekst: hrvatski pdf 102 Kb

str. 31-48

preuzimanja: 745

citiraj


Sažetak

Polazeći od istraživanja temeljenog na uzorku od pet zadataka čitanja, nastojat ćemo dati doprinos razmatranju pitanja koje se smatra jednim od ključnih u teoriji čitanja na stranom jeziku - je li L2 čitanje problem jezika ili problem čitanja? Istraživanje smo proveli među učenicima osmih razreda u dvjema osnovnim školama u Puli u sklopu znatno šireg istraživanja koje smo usmjerili na strategijsko ponašanje uspješnih i manje uspješnih čitatelja na engleskom kao stranom jeziku. Rezultati su nas već u ovom početnom dijelu upozorili na neminovnu povezanost jezičnoga i iskustvenog znanja u procesu konstruiranja značenja i, samim time, razumijevanja teksta. Iako vrlo uspješni, promatramo li ih cjelovito, ti su nam rezultati ipak otkrili određene probleme u odnosu prema stilu i jeziku tekstova kojim su postavljeni zadaci predstavljeni te problematiku kojom se svaki od njih bavi.

Ključne riječi

Čitanje na stranom jeziku; znanje o jeziku; znanje o svijetu

Hrčak ID:

4363

URI

https://hrcak.srce.hr/4363

Datum izdavanja:

24.8.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.880 *