Izvorni znanstveni članak
Jezično i iskustveno znanje učenika u zadacima čitanja na engleskom kao stranom jeziku
Renata Šamo
Sažetak
Polazeći od istraživanja temeljenog na uzorku od pet zadataka čitanja, nastojat ćemo dati doprinos razmatranju pitanja koje se smatra jednim od ključnih u teoriji čitanja na stranom jeziku - je li L2 čitanje problem jezika ili problem čitanja? Istraživanje smo proveli među učenicima osmih razreda u dvjema osnovnim školama u Puli u sklopu znatno šireg istraživanja koje smo usmjerili na strategijsko ponašanje uspješnih i manje uspješnih čitatelja na engleskom kao stranom jeziku. Rezultati su nas već u ovom početnom dijelu upozorili na neminovnu povezanost jezičnoga i iskustvenog znanja u procesu konstruiranja značenja i, samim time, razumijevanja teksta. Iako vrlo uspješni, promatramo li ih cjelovito, ti su nam rezultati ipak otkrili određene probleme u odnosu prema stilu i jeziku tekstova kojim su postavljeni zadaci predstavljeni te problematiku kojom se svaki od njih bavi.
Ključne riječi
Čitanje na stranom jeziku; znanje o jeziku; znanje o svijetu
Hrčak ID:
4363
URI
Datum izdavanja:
24.8.2006.
Posjeta: 2.364 *