Pregledni rad
POSTIZANJE ODGOJNO-OBRAZOVNE PRAKSE VRTIĆA USKLAĐENE S PRIRODOM DJETETA I ODRASLOG
Edita Slunjski
; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Vrijeme velikih promjena u kojem živimo prepoznatljivo je po snažnom razvoju
znanosti i niza znanstvenih disciplina (prirodnih i društvenih) koje odražavaju teorijsku i
metodologijsku paradigmu temeljenu na sustavnom pristupu. Taj pristup predstavlja podlogu
razvoja svijesti o tome da kvalitetu življenja, odgoja i obrazovanja učenika određuje čitav
splet interakcija različitih dimenzija odgojno–obrazovne ustanove, tj. njezin cjelokupni
kontekst, što je posebno važno uvažavati u procesu podizanja kvalitete prakse u njoj.
U radu se problematiziraju mogućnosti postizanja kvalitetnije odgojno-obrazovne
prakse u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, s obzirom na njezinu
povezanost s načinima razmišljanja i uvjerenjima praktičara. Akcijsko-etnografskim
istraživanjem, poduzetim u nekolicini ustanova ranog i predškolskog odgoja, praktičarima se
nastojalo omogućiti bolje upoznavanje vlastitih implicitnih pedagogija kao i razumijevanje
njihova utjecaja na kvalitetu odgojno-obrazovne prakse te ih osposobiti za istraživanje i
postupno mijenjanje iste. Kontinuiranim zajedničkim istraživanjem, uključene odgojnoobrazovne
ustanove nastojalo se pretvarati u mjesto zajedničkog kvalitetnog življenja i
kontinuiranog učenja djece i odraslih.
Ključne riječi
odgojno-obrazovna ustanova; kvaliteta odgojno-obrazovne prakse; sustavni pristup; akcijsko-etnografsko istraživanje
Hrčak ID:
47432
URI
Datum izdavanja:
23.11.2009.
Posjeta: 13.514 *