Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DIJETE (UČENIK) KAO PARTNER U ODGOJU: KRITIČKO RAZMATRANJE

Slavica Bašić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 118 Kb

str. 27-44

preuzimanja: 8.162

citiraj


Sažetak

Ovim se radom nastoji popuniti (u hrvatskoj pedagogiji) defi cit
rasprava o postmodernoj slici djeteta kao “socijalnog aktera” “sukonstruktora vlastitog razvoja”. Iako nerefl ektirano prihvaćena u pedagogiji i u osnovi antipedagoška, upravo se ta slika odgajateljima i učiteljima nudi kao obvezujuća i iz nje se izvode kriteriji kvalitete pedagoških institucija te kompetencije odgojitelja i učitelja. S obzirom na dalekosežne posljedice zahtjeva za “partnerstvom
s djecom i mladima” autorica ukazuje na granice važenja samog
pojma “partnerski odnos učitelj – učenik” (Giesecke, 1987) i na posljedice njegove primjene na sve vrste odnosa odraslih i djece
Iz pedagoške perspektive postavljeno je pitanje: ako odrasli (a posebno roditelji i profesionalni pedagozi – odgojitelji i učitelji) djecu i mlade konfrontiraju s autonomijom i samoodređenjem, ako zahtijevaju i potiču ili djecu obvezuju na to, onda autonomija i samoodređenje mijenjaju stranu i postaju izvana postavljeni zahtjev, naložena norma. Ta norma, kao i svaka druga, djeci i mladima može postati veliko opterećenje i štetiti njihovu razvoju. Tko je onda
za to odgovoran?

Ključne riječi

pedagoški odnos; postmoderna slika djeteta; samostalnost; odgovornost; samoodređenje

Hrčak ID:

48439

URI

https://hrcak.srce.hr/48439

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 11.340 *