Izvorni znanstveni članak
Elita i diskriminirani između pozitivizma i dijalektike: potreba za promjenom obrazovanja
Ivan Hromatko
orcid.org/0000-0001-9829-303X
Renato Matić
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Tijekom povijesti, diskriminacija drugosti pokazuje se kao neumoljiva
konstanta čovječanstva, što je vidljivo i iz činjenice da diskriminacija drugosti ustraje čak i onda kada do političke i svjetonazorske moći dolazi netko tko je sve do tog prijelaznog trenutka diskriminiran. Upravo je ta pojava tema ovog rada, prijelaz diskriminiranih na položaje moći i kontinuitet diskriminacijskih praksi. Naime, iako
su ti pojedinci i grupe nekoć i sami bili diskriminirani, dolaskom na vlast nastavljaju provedbu diskriminacije. Nepregledan je broj razloga za takvo cirkularno kretanje, ali moguće je izdvojiti bitan momenat koji ujedinjuje sve izraze diskriminacije, a riječ je o zanemarivanju dijalektičkog kritičkog mišljenja u korist pozitivističkog poimanja
stvarnosti, kojega je moguće djelotvorno osporiti promjenama u obrazovnoj politici i izvedbi nastave. Diskriminacija se održava i preživljava u uvjetima socijalizacijskog procesa, točnije kroz formalno obrazovanje koje potiče na pozitivističko i redukcionističko poimanje stvarnosti i drugosti, a taj se začarani krug može prekinuti samo
uvođenjem načela dijalektike i kritičkog mišljenja u obrazovanje.
Ključne riječi
kritička misao; dijalektika; pozitivizam; diskriminacija; elita; interkulturizam; obrazovanje
Hrčak ID:
48960
URI
Datum izdavanja:
15.3.2010.
Posjeta: 3.431 *