Poslovna izvrsnost, Vol. 3 No. 2, 2009.
Pregledni rad
KRITERIJI ZA USPOSTAVU JAVNO-PRIVATNOG PARTNERSTVA U TURIZMU REPUBLIKE HRVATSKE TE IZBOR OPTIMALNOG MODELA PARTNERSTVA
Marko Perić
orcid.org/0000-0002-2828-4709
; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i hotelijerstvu Opatija
Sažetak
Snažan prodor javno-privatnog partnerstva (JPP) u posljednjih dvadesetak godina u svijetu nije zaobišao ni turizam gdje se može izdvojiti mnoštvo oblika partnerstva kao i mnogobrojne realizirane projekte. Međutim, bez obzira što je turizam prepoznat kao snažan generator gospodarskih aktivnosti, Republika Hrvatska nema značajnijih iskustava u provedbi projekata javno-privatnog partnerstva u turizmu. Ovo ne znači da se partnerstvu smije pristupati nepromišljeno već u praksi valja primijeniti samo ona partnerstva koja slijede strogo definirane kriterije oba sektora. Cilj rada je ukratko analizirati pravni okvir javno-privatnog partnerstva te postaviti najznačajnije kriterije javnog i privatnog sektora za provedbu partnerstva u hrvatskom turizmu. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da je BOT model optimalan model partnerstva koji na najbolji način zadovoljava utvrđene kriterije. Konačno, kako bi predloženi model bio lakše provediv ,iznijeti su određeni prijedlozi i sugestije.
Ključne riječi
kriteriji; javno-privatno partnerstvo (JPP); Hrvatska; turizam
Hrčak ID:
50668
URI
Datum izdavanja:
31.12.2009.
Posjeta: 4.453 *