Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kodeks učitelja zasnovan na Kantovom nauku o dužnosti

Mladen Živković ; Don Cvjetka Marasovića 6, Vis, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 343 Kb

str. 23-34

preuzimanja: 2.137

citiraj


Sažetak

Eksplicitni učiteljski kodeks bitna je sastavnica profesije. Potrebno je ići za jedinstvenim kodeksom za hrvatske učitelje. Takav kodeks treba biti zasnovan na etičkim načelima, kratak, jasan i apstraktan. Jedino tako se može zaustaviti svojevrsna inflacija kodeksâ koja neće pomoći uspostavljanju profesionalne etike. U ovom radu dokazuje se da etičku osnovu učiteljskog kodeksa može pružiti etički nauk Immanuela Kanta. S tog stanovišta polazi se u analizu nekih postojećih etičkih kodeksa. Pokazalo se da analizirani etički kodeksi ne udovoljavaju kriterijima koji polaze od Kantove etike jer u njima prevladavaju imperativi spretnosti. Sokratova prisega H. von Hentiga najviše se približava ovim zahtjevima.

Ključne riječi

etika Immanuela Kanta; kategorički imperativ; imperativi spretnosti; osnovne dužnosti; dostojanstvo čovjeka; Sokratova prisega

Hrčak ID:

51745

URI

https://hrcak.srce.hr/51745

Datum izdavanja:

30.3.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.558 *