Izvorni znanstveni članak
Kodeks učitelja zasnovan na Kantovom nauku o dužnosti
Mladen Živković
; Don Cvjetka Marasovića 6, Vis, Hrvatska
Sažetak
Eksplicitni učiteljski kodeks bitna je sastavnica profesije. Potrebno je ići za jedinstvenim kodeksom za hrvatske učitelje. Takav kodeks treba biti zasnovan na etičkim načelima, kratak, jasan i apstraktan. Jedino tako se može zaustaviti svojevrsna inflacija kodeksâ koja neće pomoći uspostavljanju profesionalne etike. U ovom radu dokazuje se da etičku osnovu učiteljskog kodeksa može pružiti etički nauk Immanuela Kanta. S tog stanovišta polazi se u analizu nekih postojećih etičkih kodeksa. Pokazalo se da analizirani etički kodeksi ne udovoljavaju kriterijima koji polaze od Kantove etike jer u njima prevladavaju imperativi spretnosti. Sokratova prisega H. von Hentiga najviše se približava ovim zahtjevima.
Ključne riječi
etika Immanuela Kanta; kategorički imperativ; imperativi spretnosti; osnovne dužnosti; dostojanstvo čovjeka; Sokratova prisega
Hrčak ID:
51745
URI
Datum izdavanja:
30.3.2010.
Posjeta: 3.558 *