Stručni rad
Međudjelovanje učitelja i učenika hrvatskoga kao stranoga jezika na nastavi
Marija Bošnjak
Danijela Filipović
Sažetak
Ovim se radom raščlanjuju osobitosti jezične nastave hrvatskoga kao inoga
jezika, poglavito stranoga jer je riječ o početničkoj razini te način na koji
su se učitelji i učenici u njoj ponašali. Građa je prikupljena na razgovornim
vježbama na sveučilišnoj razini. U prvome dijela rada predstavljaju se glavne
uloge učenika i učitelja na nastavi jezika i oslikavaju primjerima. U drugome
dijelu rada pokazuje se učiteljski pristup jezičnim odstupanjima njegovih
učenika. U situacijama kada je važnija komunikacijska sposobnost od gramatičke
neka se početnička jezična odstupanja od hrvatskoga standardnoga jezika trebaju
ispravljati, a druga ne. Na primjerima se objašnjavaju neka od temeljnih načela
potaknutih razgovora i odluke o ispravljanju ili propuštanju ispravljanja
odstupanja u nastavi koja je poglavito usmjerena inojezičnomu učeniku
hrvatskoga, njegovim jezičnim i komunikacijskim sposobnostima u određenomu
trenutku njegova jezičnoga razvoja.
Ključne riječi
poučavanje jezika; međudjelovanje na nastavi; razgovaranje; ispravljanje; hrvatski jezik
Hrčak ID:
52617
URI
Datum izdavanja:
30.12.2009.
Posjeta: 2.153 *