Market-Tržište, Vol. 21 No. 1, 2009.
Pregledni rad
Odlučivanje najvišeg rukovodstva malih i srednjih poduzeća u globalnim akvizicijama
Timothy Kiessling
; Faculty of Business, Technology, & Sustainable Development Bond University
Michael Harvey
; School of Business Administration University of Mississippi (Joint Appointment) & Bond University
Miriam Moeller
; University of Mississippi (Joint Appointment) & Bond University
Sažetak
Novo globalno tržište u nekim je organizacijama i industrijama dovelo do promjena u oblicima i načinu provođenja strategije, te do većeg oslanjanja na međunarodno osoblje. Ulazak na globalno tržište kao i uspjeh na njemu, ostvaren akumulacijom znanja, za mnoga je poduzeća postao zamašnjak održivih konkurentskih/razvojnih prednosti. Brojne organizacije odlučuju se za strategiju orijentiranu na međunarodne akvizicije na inozemnim tržištima kako bi se mogle učinkovito natjecati s konkurencijom u sadašnjem dinamičnom okruženju, koje je podložno sve većim promjenama. Nakon obavljanja akvizicije, praćenje poslovanja nove međunarodne podružnice od strane američkih poduzeća uglavnom je primjer etnocentrične primjene domaćih standarda i načina nadziranja. Smatramo da je najviše rukovodstvo svakog poduzeća vrlo vrijedan resurs, koji valja zadržati, a da bi se trebalo preispitati etnocentričnost praćenja i nadzora. Ovo se istraživanje usredotočuje na najviše rukovodstvo i njegovu vrijednost za poduzeće pri objašnjavanju varijacije akvizicijskog uspjeha. Zbog toga postakvizicijska integracija i praćenje moraju odgovarati za ovu vrijednu imovinu.
Ključne riječi
globalna pripajanja i akvizicije; najviše rukovodstvo; dinamičke sposobnosti; praćenje uspješnosti
Hrčak ID:
53086
URI
Datum izdavanja:
8.7.2009.
Posjeta: 2.163 *