Izvorni znanstveni članak
DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE KOJE IMAJU DJECA PREDŠKOLSKE DOBI
Maja Ljubetić
orcid.org/0000-0002-9344-5580
; Filozofski fakultet Split
Ina Reić Ercegovac
; Filozofski fakulet Split
Sažetak
U ovom radu željeli smo ispitati postojanje spolnih i dobnih razlika u implicitnim
teorijama koje imaju djeca predškolske dobi o pojmu inteligencije te ponašanju onog tko je
po njihovu mišljenju inteligentan. Provjeravali smo postoje li razlike u vrjednovanju
kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije s obzirom na dob i spol djece. Ispitali smo
prigodni uzorak od 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u
dobnom rasponu 4. – 7. godine života, oba spola. Rezultati su pokazali da djeca različitih
dobnih skupina u svojim implicitnim opisima inteligencije i ponašanja onoga tko je po
njihovu mišljenju inteligentan podjednako vrjednuju i nekognitivne i kognitivne aspekte
inteligencije. S druge strane, nismo utvrdili ni statistički značajne spolne razlike u
zastupljenosti nekognitivnih i kognitivnih aspekata inteligencije u dječjim opisima
inteligencije. Dane su smjernice za buduća istraživanja.
Ključne riječi
kategorije; vrjednovanje; inteligencija; djeca
Hrčak ID:
53948
URI
Datum izdavanja:
7.6.2010.
Posjeta: 5.057 *