Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE KOJE IMAJU DJECA PREDŠKOLSKE DOBI

Maja Ljubetić orcid id orcid.org/0000-0002-9344-5580 ; Filozofski fakultet Split
Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakulet Split


Puni tekst: hrvatski pdf 587 Kb

str. 35-56

preuzimanja: 1.649

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 587 Kb

preuzimanja: 1.395

citiraj


Sažetak

U ovom radu željeli smo ispitati postojanje spolnih i dobnih razlika u implicitnim
teorijama koje imaju djeca predškolske dobi o pojmu inteligencije te ponašanju onog tko je
po njihovu mišljenju inteligentan. Provjeravali smo postoje li razlike u vrjednovanju
kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije s obzirom na dob i spol djece. Ispitali smo
prigodni uzorak od 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u
dobnom rasponu 4. – 7. godine života, oba spola. Rezultati su pokazali da djeca različitih
dobnih skupina u svojim implicitnim opisima inteligencije i ponašanja onoga tko je po
njihovu mišljenju inteligentan podjednako vrjednuju i nekognitivne i kognitivne aspekte
inteligencije. S druge strane, nismo utvrdili ni statistički značajne spolne razlike u
zastupljenosti nekognitivnih i kognitivnih aspekata inteligencije u dječjim opisima
inteligencije. Dane su smjernice za buduća istraživanja.

Ključne riječi

kategorije; vrjednovanje; inteligencija; djeca

Hrčak ID:

53948

URI

https://hrcak.srce.hr/53948

Datum izdavanja:

7.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.392 *