Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE KOJE IMAJU DJECA PREDŠKOLSKE DOBI

Joško Sindik ; Dječji rtić Trnoružica, Zagreb
Ranka Đunđenac ; Dječji vrtić Ivanić Grad


Puni tekst: hrvatski pdf 250 Kb

str. 57-76

preuzimanja: 1.158

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 250 Kb

str. 76-0

preuzimanja: 1.056

citiraj


Sažetak

U ovom radu željeli smo ispitati postojanje spolnih i dobnih razlika u implicitnim
teorijama koje imaju djeca predškolske dobi o pojmu inteligencije te ponašanju onog tko je
po njihovu mišljenju inteligentan. Provjeravali smo postoje li razlike u vrjednovanju
kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije s obzirom na dob i spol djece. Ispitali smo
prigodni uzorak od 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u
dobnom rasponu 4. – 7. godine života, oba spola. Rezultati su pokazali da djeca različitih
dobnih skupina u svojim implicitnim opisima inteligencije i ponašanja onoga tko je po
njihovu mišljenju inteligentan podjednako vrjednuju i nekognitivne i kognitivne aspekte
inteligencije. S druge strane, nismo utvrdili ni statistički značajne spolne razlike u
zastupljenosti nekognitivnih i kognitivnih aspekata inteligencije u dječjim opisima
inteligencije. Dane su smjernice za buduća istraživanja.

Ključne riječi

kategorije, vrjednovanje, inteligencija, djeca

Hrčak ID:

53949

URI

https://hrcak.srce.hr/53949

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.147 *