Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

O pravima na sportski imidž

Justyna Balcarczyk


Puni tekst: engleski pdf 143 Kb

str. 327-334

preuzimanja: 1.224

citiraj


Sažetak

U tekstu se raspravlja o različitim pristupima kojima se služi američko, talijansko i njemačko pravosuđe u slučaju mogućih povreda osobnih karakteristika poznatih lica. Tekst započinje s objašnjavanjem prava na publicitet – doktrine koja je nastala u američkoj jurisprudenciji i koja je utjecala na europske kontinentalne civilno-pravne sustave koji su započeli s priznavanjem ekonomske vrijednosti imidža. Pristup kojeg je usvojila američka doktrina kreće se prema imovinskom pravu, dok se europsko pravo - osim UK prava - zadržava unutar teorije prava na osobnost. Iako je model još uvijek isti budući se njime jednostavno indicira pravo na kontrolu komercijalne eksploatacije osobe, kontinentalna teorija utemeljena na civilnom pravu o nematerijalnim stvarima sve se više susreće s poteškoćama i preprekama u nasljeđivanju i preuzimanju takve osnove. Ipak, po svemu sudeći nalazimo se na najboljem putu promjene pristupa i shvaćanja da se s vremena na vrijeme pravo prilagođava tržištu a ne obrnuto.

Ključne riječi

image; osoba; pravo na privatnost; pravo na publicitet

Hrčak ID:

54303

URI

https://hrcak.srce.hr/54303

Datum izdavanja:

23.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.115 *