Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/rspv17i2.919

Efikasnost nasuprot dostupnosti? O povezanosti troškova i ishoda studiranja u Hrvatskoj

Teo Matković ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Iva Tomić ; Ekonomski institut, Zagreb
Maja Vehovec ; Ekonomski institut, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 284 Kb

str. 215-237

preuzimanja: 1.709

citiraj


Sažetak

Potreba za ekonomskom efikasnošću funkcioniranja procesa visokog obrazovanja zajedno s potrebom pravednosti i jednakosti u dostupnosti usluge svima čini osnovno polazište ovog rada . Na podacima iz anketnog istraživanja na slučajnom uzorku mladih koji su nedavno završili obrazovanje provedena je analiza pomoću tri kriterijske varijable: završavanje studija, studijski uspjeh i brzina završavanja studija. One su izabrane jer sve tri pojedinačno i ukupno ukazuju na efikasnost procesa visokog obrazovanja, ali sučeljene s podacima o načinu studiranja, ostalim troškovima studiranja, socio-ekonomskom obiteljskom zaleđu studenata te primanjem neizravne državne financijske pomoći ukazuju i na probleme jednakosti u pristupu javnom visokom obrazovanju u Hrvatskoj. Dobiveni rezultati ukazuju na činjenicu da su šanse za završavanje studija prije svega vezane uz socio-ekonomski status studenata. Završnost je posebno lošija kod studenata iz nižeg socioekonomskog stratuma koji ne plaćaju školarinu što sugerira da postojeći instrumenti financijske pomoći za neakademske troškove nisu dostatni ovoj skupini. Na veću brzinu završavanja studija utječu troškovi koji studenti imaju za plaćanje školarine, niži socio-ekonomski status studenta te primanje financijske pomoći uvjetovane dinamikom studiranja (stipendije).

Ključne riječi

visoko obrazovanje; državna financijska pomoć; školarine; troškovi studentskog života; socioekonomski status; Hrvatska

Hrčak ID:

55875

URI

https://hrcak.srce.hr/55875

Datum izdavanja:

15.7.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.261 *