Izvorni znanstveni članak
Metodologija izračuna otpora u zavoju vlaka u ovisnosti od mase i brzine
Jovan TEPIĆ
; Fakultet tehničkih nauka, Univeritet u Novom Sadu, Novi Sad, Srbija
Milan KOSTELAC
; Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Zvonko HEROLD
; Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Metodologija izračuna otpora u zavoju tračničkih vozila osmišljena je
za izvođenje eksperimenta na umanjenom modelu teretnog vlaka u HO
standardu 1:87, lokomotiva EMD SD 35 i vagoni FALNS 121. Formirani
model služi za istraživanje utjecaja vrijednosti i rasporeda mase tereta
unutar sastava voza, te brzine gibanja na vrijednost otpora u zavoju.
Gravitacijskom metodom se određuju stalni otpori (otpori u ravnini)
lokomotive, praznog i natovarenog vagona. Razmatrane kombinacije
sastava vlaka su: prazan vlak (PPPPPP), jedan natovaren vagon napred
nazad (TPPPPP i PPPPPT) i dva natovarena vagona napred nazad
(TTPPPP i PPPPTT). Otpor u zavoju cijelog vlaka WR dobije se na osnovu
smanjenja brzine gibanja vlaka u zavoju vR prema brzini gibanja vlaka na
pravcu v∞ pri istim referentnim uvjetima. Otpor u zavoju WR izračunava
se kao razlika vučne sile vlaka na pravcu FV (stalnog otpora WS) i ukupnog
otpora cijelog vlaka WU (vučna sila FV u zavoju) pri gibanju u zavoju za
svaku odabranu kombinaciju sastava vlaka.
Ključne riječi
Brzina; Gravitaciona metoda; Masa; Otpor krivine; Stalni otpor
Hrčak ID:
56784
URI
Datum izdavanja:
31.12.2009.
Posjeta: 2.947 *