Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Metodologija izračuna otpora u zavoju vlaka u ovisnosti od mase i brzine

Jovan TEPIĆ ; Fakultet tehničkih nauka, Univeritet u Novom Sadu, Novi Sad, Srbija
Milan KOSTELAC ; Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Zvonko HEROLD ; Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 1.824 Kb

str. 641-647

preuzimanja: 1.437

citiraj


Sažetak

Metodologija izračuna otpora u zavoju tračničkih vozila osmišljena je
za izvođenje eksperimenta na umanjenom modelu teretnog vlaka u HO
standardu 1:87, lokomotiva EMD SD 35 i vagoni FALNS 121. Formirani
model služi za istraživanje utjecaja vrijednosti i rasporeda mase tereta
unutar sastava voza, te brzine gibanja na vrijednost otpora u zavoju.
Gravitacijskom metodom se određuju stalni otpori (otpori u ravnini)
lokomotive, praznog i natovarenog vagona. Razmatrane kombinacije
sastava vlaka su: prazan vlak (PPPPPP), jedan natovaren vagon napred
nazad (TPPPPP i PPPPPT) i dva natovarena vagona napred nazad
(TTPPPP i PPPPTT). Otpor u zavoju cijelog vlaka WR dobije se na osnovu
smanjenja brzine gibanja vlaka u zavoju vR prema brzini gibanja vlaka na
pravcu v∞ pri istim referentnim uvjetima. Otpor u zavoju WR izračunava
se kao razlika vučne sile vlaka na pravcu FV (stalnog otpora WS) i ukupnog
otpora cijelog vlaka WU (vučna sila FV u zavoju) pri gibanju u zavoju za
svaku odabranu kombinaciju sastava vlaka.

Ključne riječi

Brzina; Gravitaciona metoda; Masa; Otpor krivine; Stalni otpor

Hrčak ID:

56784

URI

https://hrcak.srce.hr/56784

Datum izdavanja:

31.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.909 *