Prethodno priopćenje
Motoričke govorne vještine djece koja mucaju
Katarina Pavičić Dokoza
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Mladen Heđever
; Laboratorij za slušnu i govornu akustiku, Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Govorna izvedba rezultat je kako kapaciteta samog sustava, tako i/ili govornih vještina koje su usvojene tijekom vremena. Koncept vještina smatra se temeljnim obilježjem motoričke produkcije čiji razvoj možemo promatrati na kontinuumu koji se proteže od kognitivnog stadija do stadija automatske izvedbe. Rezultati različitih studija pokazali su da se osobe koje mucaju razlikuju od osoba urednog govora u kinematskim, orofacijalnim negovornim i govornim zadacima. Ovakvi rezultati ostavljaju mjesta sumnji da se osobe koje mucaju nalaze na slabijem rubu kontinuuma te da postoji određena disfunkcija unutar kortikalnih i subkortikalnih područja motoričkog kontrolnog sustava koja se ne odnosi samo na govorno motoričko ponašanje. Cilj ovog istraživanja je ustanoviti odnos između govorno-motoričkih varijabli i trajanja mucanja s jedne strane i sastavnica Instrumenta za procjenu jakosti mucanja s druge.
Rezultati istraživanja su pokazali da djeca koja mucaju postižu slabije rezultate u dijadohokinetičkim zadacima od djece kontrolne skupine. Na varijablama tranzicije drugog formanta i glasovnog tremora djeca, koja mucaju nisu se statistički značajno razlikovala od kontrolne skupine.
Ključne riječi
mucanje; dijadohokineza; tremor glasa; tranzicija drugog formanta
Hrčak ID:
56855
URI
Datum izdavanja:
19.7.2010.
Posjeta: 4.109 *