Izvorni znanstveni članak
Etika i film: Od identifikacije do moralne edukacije u filmskoj umjetnosti
Amir Muzur
; Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Iva Rinčić
orcid.org/0000-0003-1028-8813
; Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Različita umjetnička djela raspolažu različitim potencijalom identifi kacije publike sa sadržajem. Ovaj potencijal, koji može biti namjerno odabrani autorski pristup ili, pak, posljedica nepredviđenih korelacija, u konačnici se nerijetko interpretira i analizira kao poruka moralnog, pa i moralno-edukativnog karaktera. Iz neurofi zioloških razloga, identifi kacijski je kapacitet najnaglašeniji u mediju filma. Ovaj rad pokušava analizirati iz više perspektiva mehanizme i fenomenologiju identifi kacije na nekoliko primjera filmova »novije« produkcije (dakle, nastalih unatrag dvadesetak godina – Dances with the Wolves, Titanic, Schindler’s List, La vita è bella, Lilja 4-ever i dr.), kao i hipotetski negativne primjere moralno-edukativnog učinka (Independence Day, Rane, Bure baruta, Fine mrtve djevojke, Requiem for Dreams, Gegen die Wand i dr.).
Rezultat ove analize je formiranje obrasca »filma s moralno edukativnim ambicijama«, kao i ukazivanje na neke opasnosti zanemarivanja moralno-edukativnog aspekta fi lmskih scenarija.
Ključne riječi
etika; moral; identifikacija; edukacija; film
Hrčak ID:
58793
URI
Datum izdavanja:
1.5.2010.
Posjeta: 7.009 *