Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Etika i film: Od identifikacije do moralne edukacije u filmskoj umjetnosti

Amir Muzur ; Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Iva Rinčić orcid id orcid.org/0000-0003-1028-8813 ; Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 467 Kb

str. 133-143

preuzimanja: 2.726

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 466 Kb

str. 144-152

preuzimanja: 2.530

citiraj


Sažetak

Različita umjetnička djela raspolažu različitim potencijalom identifi kacije publike sa sadržajem. Ovaj potencijal, koji može biti namjerno odabrani autorski pristup ili, pak, posljedica nepredviđenih korelacija, u konačnici se nerijetko interpretira i analizira kao poruka moralnog, pa i moralno-edukativnog karaktera. Iz neurofi zioloških razloga, identifi kacijski je kapacitet najnaglašeniji u mediju filma. Ovaj rad pokušava analizirati iz više perspektiva mehanizme i fenomenologiju identifi kacije na nekoliko primjera filmova »novije« produkcije (dakle, nastalih unatrag dvadesetak godina – Dances with the Wolves, Titanic, Schindler’s List, La vita è bella, Lilja 4-ever i dr.), kao i hipotetski negativne primjere moralno-edukativnog učinka (Independence Day, Rane, Bure baruta, Fine mrtve djevojke, Requiem for Dreams, Gegen die Wand i dr.).
Rezultat ove analize je formiranje obrasca »filma s moralno edukativnim ambicijama«, kao i ukazivanje na neke opasnosti zanemarivanja moralno-edukativnog aspekta fi lmskih scenarija.

Ključne riječi

etika; moral; identifikacija; edukacija; film

Hrčak ID:

58793

URI

https://hrcak.srce.hr/58793

Datum izdavanja:

1.5.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.009 *