Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

NEADEKVATNA KOMUNIKACIJA ČINI RAZLIKE U PONAŠANJU

Majda Pšunder ; Fakultet za umjetnost, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Antonija Milivojević Krajnčič ; Fakultet za umjetnost, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 328 Kb

str. 180-188

preuzimanja: 1.160

citiraj


Sažetak

Namjera istraživanja je bila proučiti na kakav način maloljetnici komuniciraju sa roditeljima, jer je upravo relacija odnosa vrlo često povezana sa različitim oblicama nepristojnog ponašanja. Komunikacija ili dijalog između odrastajućih maloljetnika i roditelja je uglavnom otežena, najčešće se odražava kroz neprimjeren način komunikacije (odsutnost, nedostatak) među maloljetnicama i roditeljima i njihovom ponašanju. Istraživanje se temelji na uvjerenju koje iznose brojni stručnjaci, da je maloljetničko ekstremno ponašanje (upotreba zabranjenih substanci, uživanje alkohola, izražavanje agresije …) vrlo često ovisno o fleksibilnosti obiteljskih odnosa i spremnosti roditelja na dijalog s maloljetnicima. U razdoblju maloljetništva komunikacija s roditeljima je sve više selektivna, što znači da maloljetnik roditeljima ne kaže sve informecije. O nekim sadržajima s njima ne govore, na primjer o spolnosti radije razgovaraju s vršnjacima (Puklek Levpušček, 2001; Zupančič i Svetina, 1995-2002). Ipak, način komunikacije s kojim se rješavaju konflikti predstavlja jedan od najvažnijih i ključnih trenutaka u razvoju odnosa između maloljetnika i roditelja. U empirijskom dijelu istraživanja najprije smo željeli proučiti, koliko često se u ranom periodu adolescencije pojavljaju kod maloljetnika (mlađih i starijih) određeni oblici razlika u ponašanju. Naš temeljni cilj istraživanja bio je utvrditi, dali postoji povezanost između maloljetničkog nepristojnog načina komunicikacije s roditeljima te njihovim istupanjima u ponašanju, zato što nepristojno ponašanje u školi nije moguće tretirati odvojeno od odnosa u prvobitnoj okolini. U istraživanju smo upotrijebili deskriptivnu i kauzalnu-neeksperimentalnu metodu empirijskog pedagoškog istraživanja. Upotrebljeni instrument mjerenja obuhvaća četiri nestandardizirana anketna upitnika: Čestoća neprimjerenog ponašanja u školi, Neadekvatna komunikacija izmeđžu maloljetnika i roditelja. Istraživanje je provedeno u školskoj godini 2008/2009 i temeljeno je na primjeru 289 učenika 7. razreda osnovne škole i 1. razreda srednje škole u mariborskoj općini.

Ključne riječi

neadekvatna komunikacija, roditelji, devijacije u ponašanju, adolescenti, rana adolescencija

Hrčak ID:

59101

URI

https://hrcak.srce.hr/59101

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.100 *