Informatologia, Vol. 43 No. 3, 2010.
Stručni rad
TEORIJSKO-KONCEPTUALNE DILEME KOD OBRAZOVANJA UČITELJA: IZMEĐU HRVATSKOG I EUROPSKOG KVALIFIKACIJSKOG OKVIRA
Jasna Krstović
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Renata Čepić
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Afirmacijom ideje Europe kao zajedničkog prostora i Europe kao društva znanja, odnosno društva koje uči, potaknuta su pitanja integracijskih procesa u središtu kojih je harmoniziranje hrvatskog visokoškolskog obrazovnog sustava sa sustavima obrazovanja u razvijenim zemljama. Pogled prema Europi važan je okvir u kojem se konceptualiziraju promjene u odgojno-obrazovnom sustavu, pa tako i u podsustavu obrazovanja učitelja u Hrvatskoj.
Osnovna intencija ovoga rada je analiziranje i problematiziranje aktualnih pitanja konceptualizacije Hrvatskog kvalifikacijskog okvira u kontekstu planiranja i razvoja programa.U tom se kontekstu autorice zalažu za prihvaćanje kompetencijskog pristupa temeljenog na ishodima učenja (Outcomes Based Education) i kompetencijama ( The concept of competence / The concept of key competences) kao intrizičnim elementima pedagoškog preokreta, odnosno svojevrsnoj novoj paradigmi na kojoj se mogu utemeljiti procesi planiranja i razvoja suvremenih studijskih programa/kurikuluma za obrazovanje učitelja.
Ključne riječi
ishodi učenja; kvalifikacijski okvir; kurikulum; obrazovanje učitelja
Hrčak ID:
59108
URI
Datum izdavanja:
27.9.2010.
Posjeta: 1.890 *