Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

OPERATIVNI KONTROLING U HOTELSKO UGOSTITELJSKOM POSLOVANJU

Mirko Bošnjak


Puni tekst: hrvatski doc 180 Kb

str. 299-312

preuzimanja: 2.808

citiraj

Puni tekst: engleski doc 183 Kb

str. 299-312

preuzimanja: 578

citiraj


Sažetak

Tema koju na koju pokušavam skrenuti pozornost stručne javnosti poprilično je delikatna, a možda i kontroverzna, zbog toga što ukazuje na pojave u poslovanju koje nisu dovoljno istražene. Dakle, pokušavam istražiti fenomene u poslovanju hotelsko ugostiteljskih objekata koji su uzrokovani od strane nepoštenog osoblja.

Poslodavac – vlasnik objekta trpi veliku štetu u pogledu visine prometa i kvalitete usluge, a ako imamo u vidu današnje uvjete poslovanja u vrijeme recesije i Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (NN 125/08), to je najčešće korak do prekida poslovanja. Učestalost pojave nezakonitog ponašanja od strane osoblja u ovoj struci je vrlo prisutna, radi se o pojavama koje odnose znakovita sredstva mimo znanja vlasnika – poslodavca, ali uzrokovano zbog nepoznavanja metoda kontrolinga u poslovanju! Središte svakog poslovnog procesa je čovjek, odnosno osoblje je ogledalo hotelsko ugostiteljskog objekta.

Smatram kako je potrebno istražiti i uzroke pojave koja prema mojim saznanjima odnosi znakovita sredstva mimo blagajne.

Koliko se ovaj fenomen može „opravdati“ socijalnom slikom društva ili je naprosto nezakonito i nemoralno poslovanje u odnosu na poslodavca koji redovito isplaćuje osobni dohodak?
Koliko je uopće poznata i prihvatljiva činjenica da pojedinci imaju „vlastiti biznis“ u vrijeme radnog vremena, a još uvijek, pored navedenoga, redovito primaju osobni dohodak?

_________________________________

Mr.sc. Mirko Bošnjak, Utilus visoka poslovna škola, predavač, Zagreb, Ul Ivana Trnskoga 3. e-mail: mirkobosnjak@gmail.com


Koliko može koštati krivo investiranje u poslovanje koje je za investitora potpuno novo, odnosno nepoznavanje poslovnih procesa u struci, bez ikakvog iskustva?

Danas u uvjetima tržišnog gospodarstva konkurencija u struci vrlo je velika, vremena u kojima nije bilo prave konkurencije odavno su prošla, opstaju samo najbolji. Nepoznavanje poslovnih procesa prilika je nepoštenim pojedincima da protuzakonito zarađuju dvostruko, primaju redovito osobni dohodak i još više od toga „zarade“ nezakonito, upravo na radnom mjestu. Odgovori na ova i slična pitanja zasigurno zanimaju struku danas, a i eventualne investitore i poduzetnike koji planiraju investirati sutra. Treba posebno napomenuti da mi nije namjera generalizirati i etiketirati najveći dio poštenog i kvalitetnog osoblja u struci, naprotiv, otvaranje ove teme treba pomoći da se otklone deformacije u korist vlasnika i osoblja koje kvalitetno i pošteno radi svoj posao.

Ključne riječi

TQM (total quality management) - poznavanje poslovnih procesa; profesionalizam; iskustvo; informatizacija; poslovni rezultat; kontroling; planiranje; odgovornost

Hrčak ID:

61456

URI

https://hrcak.srce.hr/61456

Datum izdavanja:

25.11.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.693 *