Izvorni znanstveni članak
Receptivni rječnik u odraslih gluhih osoba
Kristina Kobašlić
; Dječji vrtić „Medo Brundo“, Zagreb
Ljubica Pribanić
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u zagrebu, Odsjek za oštećenja sluha
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je utvrditi postojanje razlika, odnosno sličnosti, u opsegu receptivnog rječnika među gluhim ispitanicima s obzirom na postojanje gluhoće u užoj, odnosno široj obitelji, poznavanje znakovnoga jezika ispitanika, dominantan modalitet komunikacije u obitelji, odgojno-obrazovnu integraciju tijekom školovanja, samoobrazovanje i razumljivost govornog jezika. Istraživanje je provedeno Peabody slikovnim testom rječnika (PPVT-III-HR) na uzorku od 22 gluha ispitanika starosti od 19 do 65 godina. Rezultati ukazuju na postojanje statistički značajnih razlika u poznavanju receptivnog rječnika među gluhim ispitanicima u odnosu na usvojenost znakovnoga jezika, uključenost u redovne uvjete tijekom školovanja, samoobrazovanje i razumljivost govornoga jezika. Ispitanici rehabilitirani suvremenim oralnim pristupom koji su kasno naučili znakovni jezik, postigli su više rezultate na Slikovnom testu rječnika, a takoder i ispitanici koji su tijekom školovanja bili integrirani u redovne sustave obrazovanja. Samoobrazovanje i razumljivost govornog jezika ispitanika pokazali su se kao najvažniji čimbenici viših postignuća na testu.
Ključne riječi
odrasle gluhe osobe; receptivni rječnik; Peabody slikovni test rječnika (PPVT-III-HR)
Hrčak ID:
61557
URI
Datum izdavanja:
6.12.2010.
Posjeta: 3.072 *