Pregledni rad
O NASTAVNIČKOJ KOMPETENCIJI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA
Boris Kalin
Sažetak
Autor želi provesti nepristranu, na dokumentima utemeljenu, analizu propisanih uvjeta nastavničke kompetentnosti sveučilišnih nastavnika, a poslije prosudbe stvarnog stanja u nas utvrditi recentne najave pozitivnih pomaka.
Uvjeti nastavničke kompetencije učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola čvrsto su definirani i dobro raščlanjeni. Ali, s uvjetima za izbor sveučilišnih nastavnika to nije slučaj. A stvarne nastavničke kompetencije sveučilišnih nastavnika u pravilu su minimalne ili čak nikakve! Uz to u nas općenito prevladava potcjenjivački odnos prema odgoju, obrazovanju i znanosti, i naivne predrasude sveučilišnih nastavnika o tome o čemu ovisi uspješnost poučavanja.
Naziru se, najavljuju i uskoro očekuju primjerene promjene u pravnoj regulativi. S vremenom će se one, nadamo se, iskazati i u kvaliteti i uspješnosti sveučilišne nastave.
Odgoj je apsolutno najvažnija ljudska djelatnost uopće. To nas obvezuje na najodgovorniji sustavan pristup “obrazovanju za obrazovanje”. Pri tome, dakako, valja uvijek imati na umu da odgoj izmiče ukalupljenim shemama, jer kao eminentno ljudski čin uvijek uključuje stvaralaštvo i slobodu kao svoje bitne i nužne komponente.
Ključne riječi
Filozofija; metodika; sveučilišna nastava
Hrčak ID:
6105
URI
Datum izdavanja:
28.7.2004.
Posjeta: 3.941 *