Pregledni rad
KRITIČKO MIŠLJENJE U PROCESU OBRAZOVANJA I PROJEKT ČITANJE I PISANJE ZA KRITIČKO MIŠLJENJE
Zdenka Schauer
Sažetak
U odgojno-obrazovnom procesu saznanja i zaključke postižemo kritičkim mišljenjem. Zato bismo trebali učenicima omogućiti razvoj takvog mišljenja i time doprinositi oblikovanju samostalne, aktivne, stvaralačke i odgovorne ličnosti koja će znati na osnovi kritičkoga mišljenja iznaći putove do cilja. Nova će znanja tako pojedinac znati povezati s prethodnima, procijeniti njihovu vrijednost te pritom izgraditi i sebi svojstvene sheme učenja. U obrazovnom procesu preuzeti će aktivnu ulogu.
U Sloveniji je u prošloj školskoj godini zaživio projekt Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje. Njegova provedba, za koju je značajno razvijanje kritičkoga mišljenja, dala je kod nastavnika i učenika pozitivne rezultate koji oduševljavaju. Potvrdila je da nastavnik i učenik u obrazovnom procesu postaju partneri.
Ključne riječi
Hrčak ID:
6144
URI
Datum izdavanja:
20.1.2003.
Posjeta: 2.152 *