Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST EMOCIONALNE KOMPETENCIJE TE MAŠTE I EMPATIJE ODGOJITELJA SA STAVOVIMA O DAROVITOJ DJECI

Joško Sindik ; Dječji vrtić Trnoružica, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 344 Kb

str. 65-90

preuzimanja: 5.890

citiraj


Sažetak

Osnovni cilj rada je ispitivanje povezanosti emocionalne kompetencije, mašte i empatije odgojitelja te njihovog stava prema darovitoj djeci. Sudionici su bili svi odgojitelji Dječjeg vrtića "Šegrt Hlapić" te Dječjeg vrtića "Trnsko" u Zagrebu. Dakle, ispitali smo 86
sudionika, primijenivši tri mjerna instrumenta: E-upitnik sa skalama empatije i mašte, Upitnik emocionalne kompetencije UEK15 te upitnik Stavova prema darovitoj djeci. Rezultati su pokazali da svi korišteni instrumenti imaju zadovoljavajuću pouzdanost i konstruktnu valjanost. Eksploratornom analizom glavnih komponenti utvrdili smo jednu glavnu komponentu upitnika Stavovi prema darovitima. Nismo utvrdili statistički značajnu povezanost između varijabli mašta i empatija te grupe varijabli emocionalne kompetencije
(percepcija emocija, sposobnost izražavanja emocija, sposobnost upravljanja emocijama), kao ni između varijabli emocionalne kompetencije te stavova prema darovitoj djeci.
Međutim, pronašli smo statistički značajnu negativnu povezanost između varijabli mašta i empatija te stavova (predrasuda) prema darovitoj djeci. Relativno mali broj sudionika ograničava nam mogućnost generalizacije, stoga bi u budućim istraživanjima bilo pogodnije koristiti veći i reprezentativniji uzorak, uz osiguravanje još veće anonimnosti sudionika.

Ključne riječi

predškolska djeca; odgojitelji; darovitost; empatija; kanonička korelacija

Hrčak ID:

63279

URI

https://hrcak.srce.hr/63279

Datum izdavanja:

6.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 9.300 *